Problemen met Bellen? Overstappen?

U ondervindt vaak problemen met bellen? Of u bent op een andere manier niet tevreden over uw provider? Wij gaan uitgebreid in op uw mogelijkheden en proberen het zo goed als mogelijk uit te leggen.

Weet u hoe overstappen naar een andere aanbieder werkt? Als uw contract afloopt, kunt u van telecomaanbieder veranderen. U kunt ofwel verlengen bij uw bestaande leverancier (als u dat wilt) of een nieuw mobiel telefoonabonnement afsluiten bij een andere firma. Hier zijn de antwoorden op de meest gestelde vragen over het veranderen van provider.

Wat kunt u zelf doen bij problemen met een mobiel netwerk?

  1. De providers raden aan uw toestel opnieuw op te starten of een harde reset uitvoeren. (Weet u niet hoe u een harde reset kunt uitvoeren? Wij kunnen u daarbij helpen)
  2. Doe een kruistest met uw simkaart. Dit doet u zo:
    Doe uw simkaart in een ander toestel en kijk of u hetzelfde probleem houdt. Werkt u simkaart in het andere toestel? Stop dan uw simkaart in uw eigen toestel en ga verder met de volgende stap.
    b. Doe een andere simkaart in uw toestel. Werkt deze kaart in het toestel? Dan is er misschien iets mis met uw simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan bij uw provider of kom naar onze winkel. Vaak hebben wij SIM kaarten op voorraad.
  3. Vervolgens checkt u de storingen en werkzaamheden van uw provider. Zijn er vaak storingen van een provider in uw omgeving, dan kunt u overstap overwegen.
  4. Overstappen naar een andere provider om van de problemen af te zijn. Bekijk wanneer het huidige abonnement afloopt in uw account of kom naar onze winkel om deze gratis check te doen. Heeft u het abonnement langer dan de contractdatum dan mag u kosteloos overstappen.

Hoe werkt overstappen van mobiele provider?

Zodra u voorbij de einddatum bent van uw lopende contract kunt u overstappen naar een andere provider.

  1. Sluit een nieuw abonnement online af bij een andere provider of kom naar onze winkel en we regelen het samen. Wij zijn dealer van KPN, T-Mobile, Tele2, Ben en Vodafone Ziggo. Bekijk hieronder hoe het werkt in onze winkel.
  2. Geef tijdens de aanvraag door wanneer uw contract afloopt en dat het op die datum moet ingaan. Bent u al voorbij die datum dan mag de huidige provider maximaal 1 maand opzegtermijn hanteren.
  3. Geef aan dat dat u uw nummer wilt behouden: nummerbehoud
  4. Kiest u voor nummerbehoud dan zal het contract bij uw oude provider worden beëindigd door de nieuwe provider. 

Hoelang duurt het overstappen?

U kunt het nieuwe abonnement laten ingaan na het einde van uw oude contract, houdt wel rekening met maximaal 1 maand opzegtermijn. Per provider verschilt de opzegtermijn.

Direct bellend de winkel uit lopen met een nieuw abonnement

Ondervindt u zoveel problemen met uw huidige provider dat u direct bellend onze winkel uit wilt lopen en niet wilt wachten op een opzegtermijn. Dan is er nog een mogelijkheid. Zodra uw contractdatum van uw oude abonnement is verlopen, kunt u een nieuw aansluiting nemen bij een andere provider. Vervolgens zegt u het oude abonnement op. We kunnen geen nummerbehoud instellen, met andere woorden u wisselt wel van telefoonnummer.

Hoe werkt het overstappen in de winkel bij JorPhone?

Zodra u de aan de voorwaarden voldoet om over te stappen naar een andere provider, kunt u opzoek gaan naar een nieuwe abonnement. In onze winkel helpen we u bij het vinden van een nieuw (sim only) abonnement wat voldoet aan jouw wensen. Volg onderstaande stappen om te weten hoe het werkt:

  1. Maak een afspraak in onze winkel via https://jorphone.nl/afspraak-telecom/
  2. Neem uw ID/Paspoort en een bankpas die op jouw naam staat mee
  3. We gaan samen alles regelen. De overstap naar een andere provider of het verlengen van een abonnement.
  4. Kies het juiste abonnement. Wij zijn dealer van meerdere providers en kunnen u onafhankelijk adviseren.
  5. Tijdens het bestelproces krijgt u de keuze om uw huidige telefoonnummer te behouden. Ook wel nummerbehoud genoemd.
  6. Indien u voor nummerbehoud kiest, zal ook automatisch uw contract bij de oude provider opgezegd worden door de nieuwe provider.
  7. Tot slot kunt u ook kiezen voor een nieuw of refurbished toestel als u dat wilt.

Contact

U kunt telefonisch contact opnemen via 0299 – 39 71 49 of stuur een mail naar telecom@jorphone.nl.

Bij JorPhone bent u aan het juiste adres om samen het overstappen van een mobiel netwerk te regelen!