Overstappen naar een nieuwe provider

Wat zijn de stappen om over te stappen naar een andere provider? Als uw huidige abonnement bijna afloopt, kunt u ervoor kiezen om over te stappen naar een andere provider. U kunt bij uw huidige provider blijven (verlengen) of een nieuw abonnement bij een andere provider zoeken (verlengen).

Hoe werkt overstappen van mobiele provider?

Ten eerste is het van belang om uit te zoeken wanneer je abonnement afloopt. Dat kan via de verlengcheck. Heb je een abonnement neemt voor een jaar of twee jaar? Dan kunt u vier maanden voordat uw huidige contract afloopt, overstappen naar een andere provider. Hebt u een abonnement voor onbepaalde tijd (of een maandelijks opzegbaar abonnement), dan hebt u een opzegtermijn van 1 maand.

  1. Sluit een nieuw abonnement online af bij een andere provider of kom naar onze winkel en we regelen het samen. Wij zijn dealer van KPN, T-Mobile, Tele2, Ben en Vodafone Ziggo. Bekijk hieronder hoe het werkt in onze winkel.
  2. Geef tijdens de aanvraag door wanneer uw contract afloopt en dat het op die datum moet ingaan. Bent u al voorbij die datum dan mag het abonnement starten, houdt er wel rekening mee dat de huidige provider maximaal 1 maand opzegtermijn hanteren.
  3. Geef aan dat dat u uw nummer wilt behouden: nummerbehoud
  4. Kiest u voor nummerbehoud dan zal het contract bij uw oude provider worden beëindigd door de nieuwe provider. 

Hoelang duurt het overstappen?

U kunt het nieuwe abonnement laten ingaan na het einde van uw oude contract, houdt wel rekening met maximaal 1 maand opzegtermijn. Per provider verschilt de opzegtermijn.

Direct bellend de winkel uit lopen met een nieuw abonnement

Ondervindt u zoveel problemen met uw huidige provider dat u direct bellend onze winkel uit wilt lopen en niet wilt wachten op een opzegtermijn. Dan is er nog een mogelijkheid. Zodra uw contractdatum van uw oude abonnement is verlopen, kunt u een nieuw aansluiting nemen bij een andere provider. Vervolgens zegt u het oude abonnement op. We kunnen geen nummerbehoud instellen, met andere woorden u wisselt wel van telefoonnummer.

Hoe werkt het overstappen in de winkel bij JorPhone?

Zodra u de aan de voorwaarden voldoet om over te stappen naar een andere provider, kunt u opzoek gaan naar een nieuwe abonnement. In onze winkel helpen we u bij het vinden van een nieuw (sim only) abonnement wat voldoet aan jouw wensen. Volg onderstaande stappen om te weten hoe het werkt:

  1. Maak een afspraak in onze winkel via https://jorphone.nl/afspraak-telecom/
  2. Neem uw ID/Paspoort en een bankpas die op jouw naam staat mee
  3. We gaan samen alles regelen. De overstap naar een andere provider of het verlengen van een abonnement.
  4. Kies het juiste abonnement. Wij zijn dealer van meerdere providers en kunnen u onafhankelijk adviseren.
  5. Tijdens het bestelproces krijgt u de keuze om uw huidige telefoonnummer te behouden. Ook wel nummerbehoud genoemd.
  6. Indien u voor nummerbehoud kiest, zal ook automatisch uw contract bij de oude provider opgezegd worden door de nieuwe provider.
  7. Tot slot kunt u ook kiezen voor een nieuw of refurbished toestel als u dat wilt.

Contact

U kunt telefonisch contact opnemen via 0299 – 39 71 49 of stuur een mail naar telecom@jorphone.nl.

Bij JorPhone bent u aan het juiste adres om samen het overstappen van een mobiel netwerk te regelen!